Halen ToDo listemde bekleyen “Harari” yazıları var. Onun kadar geniş perspektifte ve hayatın farklı alanlarına, farklı açılardan bakmak için blog yazıları hayli kısıtlı bir alan sayılabilir.
Bununla birlikte, HomeDeus’un 9. Bölüm’ünde taş atılan mevzulara kendi çapımda ben de taş atmak için, ufak tartışmalar yapabilirim. Bu bağlamda henüz uzunluğunu kestiremediğim bir Gelecek Gelirken serisi güzel olabilir 😉
“That Day”
CGI Character terimi ile tanıştığım gün, kafamda şimşekler çakmıştı: Bilgisayarda tasarlanmış bir karakter.
— E ne var ki bunda? Street Fighter zamanından bu yana, bilgisayar ortamlarında insan çiziliyor ve hareketi sağlanıyor. Hatta konsolu elimize alıp, o karakteri biz bile yönetiyoruz.
Evet. Ama biraz daha abartsak 😉
Hatta “biraz”dan çok çok fazla abartsak. Mesela 3D karakter uzmanları, CGI artistleri öyle bir karakter tasarlasınlar ki, başta Göz ve mikro mimikler olmak üzere karakterin hareketleri müthiş gerçekçi olsun.
Ve dahi, bu karakter bir filmde oynasın. Dünyanın değişik coğrafyalarında aylarca gösterimde kalsın, CD’leri çıksın (şimşek düştüğü zaman CD’ler vardı), aradan 2 yıl geçtikten sonra, filmin yönetmeni bir basın toplantısı yapsın ve oyunculardan birinin tamamen bilgisayar grafikleri ile oluşturulmuş bir karakter olduğunu açıklasın.
// Bu düşüncelerden çok sonra öğrendim ki benimle aynı şeyleri düşünen başkaları da varmış. Ve hatta bunu film yapmışlar: S1m0ne
O günü, yıllardır kendi çapımda “That Day” olarak adlandırıyorum.
Zira O Gün’den sonra, sinema sektörü bir daha eskisi gibi olmayacak. Şimdilerde -özellikle ILM ve Marvel aşkınlıkları sonrası- çok fazla efekt yapılıyor. Ve giderek daha fazla saniyede, CGI yer alıyor. Ama TAM manasıyla “O Gün”ü henüz yaşamadık.
Böyle bir gün sonrası yapımcılar; Tom Cruise’a her film için 75 milyon$ vermek yerine, çok daha az maliyetle üretip, mülkiyetine sahip oldukları Digital Oyunculara yönelecektir.
Yapay zekanın hiç var olmayan ancak uzmanları bile ikna edecek derecede Rembrant çizdiği düşünülürse, harika mimikleri olan bir Dijital Oyuncu demek, bol bol film izlemiş bir yapay zekanın, 3D karakterin kaslarını (pixellerini) yönetmesi demek.
“O Gün”ü hatırlatan yeni şeyler karşıma çıktığında, sağda solda paylaşırken “That Day coming.. / O Gün geliyor” başlığı ile paylaşıyorum.
Onlardan bazıları..
“Eye Piece” by Chris Jones
“E” by Chris Jones
“Someone” by Dexter Studios (Konu görseli de buradan)
“Project Vincent” by GiantStep
Animatrix serisinde de çok güzel bi örnek var ama şimdi oraya girersem çıkamam 🙂
O zaman, -şimdilik- kapanışı şununla yapayım:
“Siren” by Next Studios, 3Lateral Epic Games, Tencent, Vicon and Cubic Motion.